nie podejrzewam, żeby ktokolwiek, kiedykolwiek dostał jakiegokolwiek warna za pisanie PRAWDY :lol:
zwłaszcza tak oczywistej i banalnej.
ale za nieumiejętne jej przedstawianie to już łatwiej :lol:
do ad remu Panowie...
chociaż IMO temat już dawno się wyczerpał.
Octa ma 10 miesięcy i 13 tysięcy km, wg bagnetu od mierzenia poziomu oleju jest go już za mało, ale kontrolka jeszcze nie zaświeciła, pozatym na aucie są nalepki mobila ale nie ma nigdzie podane jaki typ oleju jest wlany.
Jeśli kontrolka nie zaświci to przeczekać jesazcze 2 miesiace do 1 wizyty w serwisie?
Nie ma w instrukcji obsługi jaki olej powinien być lany? Jaki masz silnik? To jest nowe auto salonowe, kupione przez Ciebie?
Ja bym się jednak dowiedział jaki masz olej i dolał troszkę. Nie ma sensu jeździć na granicy i czekać aż kontrolka się zapali.
Powinieneś od razu dolać olej, jak kontrolka się zapali to już ostateczność.
Masz 2 opcje albo dowiedzieć się jaki dokładnie masz olej i dolać takiego samego, albo po prostu zrobić wymianę oleju na jakiś syntetyk.
W octavii I jest jeszcze problem taki, że były wydłużone okresy między przeglądami i tam stosowało się specjal oleum. Ja tak miałem ale zmieniłem na normalny olej i wymieniam co 15 kkm) Nie orientuję się jak to wygląda w octavii IIce
piramida, lepiej miec max oleju w lecie (wieksze prawdopodobienstwo niekorzystnych warunkow) a min w zimie (predzej rozgrzejesz). DON jesli chcesz dolac oleju bez wyszukiwania to na butelce ma byc wymieniona specyfikacja 505.00- 507.00 wtedy bledu nie popelnisz. Na marke/ producenta baczyc nie musisz. Dodatkowo popatrz na te oznaczenia- 5W40, 10W40, 15W40. Wszytkie sa dla Ciebie.
lać i więcej nie pytać zgodnie z zasada "kto smaruje ten jedzie"
jeżeli się pyta jaki olej wlać to należało by podać jaki masz silnik bo to już ma jakieś znaczeni przy wyborze oleju lub przeczytać instrukcję obsługi swojego nowego pojazdu :P
Komentarz